Hierarchy of Organization

Advisors:Prof Dr Mat B Zakaria

President : Ahmad Khir bin Ahmad Humairi
Vice-President 1 : Amir Faez bin Amirudin
Vice-President 2 :Noriah binti Nordin

Secretary 1 : Norsyamila bt Othman
Secretary 2 :Siti Nadhiyyah binti Hasenan

Treasurer : Nur Syamsina binti Sha'ari


Exco :

KEROHANIAN
Ahmad Thariq bin Hanafiah & Siti Maisarah binti Abdul Majid

HELWANIS
Nor Fariza bt Che Rose & Nurul Husna binti Mohd Noor

AKADEMIK
Siti Naimah bt Saleh & Ng Koon Guan

SUKAN
Muhammad Hafiz bin Ridzaludin & Norhadila binti Zulkifli

PROTOKOL
Muhamad Arsyad bin Mohd Zaidi & Zarith Suraya binti Shahar

KEBAJIKAN
Ahmad Hanafo bin Sulong & Nur Syuhada binti Abdul Halim

Monday, June 29, 2009

Tuanku Nur Zahirah dimasyhur Canselor UDM 13 Julai

KUALA TERENGGANU 28 Jun - Raja Permaisuri Agong, Tuanku Nur Zahirah akan dimasyhurkan sebagai Canselor pertama Universiti Darul Iman (UDM) dalam satu istiadat di universiti itu pada 13 Julai ini.

Naib Canselor UDM, Profesor Datuk Dr. Alias Daud berkata, Tuanku Nur Zahirah telah menyatakan perkenan baginda untuk pelantikan tersebut dan persetujuan berangkat ke istiadat pemasyhuran itu.

"Pemasyhuran itu akan dibuat semasa majlis konvokesyen pertama UDM pada 14 hingga 16 Julai ini," katanya semasa majlis pendaftaran pelajar baru sesi 2009/2010 di Dewan Al-Muktafi Billah Shah, Kampus Kolej Universiti Sultan Zainal Abidin (KUSZA) di Gong Badak di sini hari ini.

Sementara itu, Alias berkata, persiapan untuk mengadakan majlis konvokesyen pertama universiti itu siap sepenuhnya.

Katanya, sebanyak 3,284 pelajar yang menamatkan pengajian mereka sejak pertengahan 2007 akan menyertai majlis konvokesyen itu.

"Pihak universiti telah bekerja keras untuk menjayakan majlis ini sejak lapan bulan lalu," katanya.

Mengulas kelewatan penganjuran konvokesyen, Alias berkata, ia disebabkan pihaknya terpaksa menyediakan peralatan baru.

Mengenai pendaftaran pelajar baru, beliau berkata, UDM menawarkan tempat kepada 2,020 pelajar yang ingin melanjutkan pelajaran di universiti tersebut.

Katanya, daripada angka tersebut, sebanyak 1,020 pelajar akan mendaftar untuk program pengajian Ijazah Sarjana Muda manakala 1,000 bagi program pengajian Diploma.

Pada sesi 2009/2010, UDM menawarkan 18 program pengajian di peringkat Ijazah Sarjana Muda dan 22 program di peringkat pengajian Diploma.

Selain itu, UDM juga menawarkan tiga pengajian baru iaitu Ijazah Sarjana Muda Perubatan & Pembedahan, Ijazah Sarjana Muda Dietetik dan Ijazah Sarjana Muda Produksi & Kesihatan Haiwan.

Sementara itu, 30 pelajar dijangka mengikuti program Ijazah Sarjana Muda Perubatan & Pembedahan dan Ijazah Sarjana Muda Dietetik di samping 40 pelajar bagi Ijazah Sarjana Muda Produksi & Kesihatan Haiwan.

Pelbagai aktiviti akan diadakan sepanjang Minggu Mesra Siswa seperti Program Bersama Tokoh dan Program Cintailah Pantai Kita.


sumber : Utusan Malaysia. Klik di sini


Kampus Kota, Jalan Sultan Mahmud, 20400 Kuala Terengganu, MALAYSIA Tel: 6 09 6220707, Fax: 6 09 627 5574 UNIVERSITI SULTAN ZAINAL ABIDIN (UniSZA) STUDENTS FIRST , PERFORMANCE NOW
 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international calls